Czy słyszeliście o terminie VUCA? Jeśli nie, to możecie być pewni, że spotkaliście się już przynajmniej z jego znaczeniem. Choć żyjemy w świecie pełnym zmian, napędzanym przez innowacje, gdzie rzeczywistość pozostaje nieprzewidywalna i wypełniona wieloma niewiadomymi, wielu ekspertów twierdzi, że teraz żyjemy w świecie VUCA. Świecie, w którym zmienność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność (VUCA - ang. Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity) są rzeczywistością, a ciągłe zmiany są raczej pewnikiem niż niewiadomą. Termin VUCA zyskał na popularności w ostatnich trzech latach, wśród wielu innych popularnych zjawisk, których doświadczyło lub doświadcza obecnie wiele branż. Sektor budowlany nie jest tu wyjątkiem.
Jak firmy radzą sobie ze zjawiskiem VUCA?
Czy to w świecie przed czy w trakcie VUCA, każda firma musi mieć jasną strategię i długoterminowe cele, jednak w świecie VUCA, aby osiągnąć te cele i trzymać się ustalonej strategii, firmy muszą być teraz zarówno elastyczne i sprytne. Ale jak być jednocześnie jednym i drugim, skoro pierwsze oznacza bycie gotowym na wszelkie ewentualności, a więc wydawanie większego kapitału na inwestycje w celu zapewnienia zwinności; a drugie - inwestowanie tylko w to, co przynosi największą skuteczność przy jak najmniejszym marnotrawstwie czasu i produktów?
Aby osiągnąć oba te cele, firmy muszą rozważyć wszystkie posiadane aktywa i dokładnie przeanalizować, co jest ich główną wartością dodaną, a co stanowi nadwyżkę inwestycyjną. Zrównoważony wybór pomiędzy obiema dziedzinami pomoże poradzić sobie z wyzwaniami, które czają się za każdym rogiem.
Od dłuższego czasu jednym z najpoważniejszych wyzwań stojących przed firmami jest niedobór pracowników. Wojna o talenty jest znana od dłuższego czasu i jest codziennością we wszystkich branżach. Pojawiają się również inne czynniki - po zetknięciu się z nieco innym życiem zawodowym w ciągu ostatnich trzech lat, pracownicy chcą, ale i zasługują na elastyczność i spełnienie w pracy. W przeciwieństwie do presji, z jaką spotykają się dziś organizacje, aby poprawić jakość swoich produktów i usług, zmuszeni są obniżać koszty , aby zwiększać przychody.
Widać wyraźnie, że nasze społeczeństwo stoi przed prawdziwymi wyzwaniami i niestety nie ma wystarczającej liczby specjalistów w wielu branżach, a nasz tradycyjny sposób pracy-życia musi się zmienić, aby sprostać obecnym wyzwaniom. Te problemy są również bardzo widoczne w świecie BIM. Coraz bardziej złożone, specjalistyczne projekty wymagają wiedzy fachowej osób, które niestety nie zawsze są dostępne w wielu firmach, a także krajach. Rozwiązaniem tego może być BIM Offshoring.
Czym jest BIM offshoring?
Offshoring to mniej znany brat outsourcingu. Gdy w outsourcingu można zlecić produkcję towarów lub usług, offshoring oznacza, że robisz właśnie dokładnie to samo co dana firma, jednak z firmy, której siedziba znajduje się w innym kraju. BIM offshoring może być znany niektórym, choć nie jego popularność jest wciąż ograniczona dla węższych gron. Od zaledwie jednego pracownika do tak licznej grupy, jakiej wymaga projekt; usługi BIM mogą być i są stale zlecane na zewnątrz. Ta właśnie koncepcja ma olbrzymi potencjał aby stać się standardem w naszych bardzo niepewnych czasach.
Jedną z głównych korzyści jest utrzymanie efektywności i skuteczności głównych działań, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów ze względu na lokalizację zatrudnionego personelu.
Inne korzyści z offshoringu to:
Łatwy i szybki dostęp do wykwalifikowanych specjalistów
Dedykowany model biznesowy lub godzinowy w zależności od zakresu projektu
Niższe koszty wdrożenia BIM w porównaniu do utrzymywania zespołu in-house
Możliwość pracy w trybie plug-and-play
Jednak to, czego niektórzy mogą nie być świadomi, to że offshoring nie zawsze musi być oddalony o tysiące kilometrów od siedziby firmy czy stwarzać bariery językowe. Jest wiele firm w całej Europie, które oferują tę usługę, w tym my.
Przydzielamy zespół kluczowych inżynierów BIM lub architektów, który działa jako wirtualne "przedłużenie" organizacji Klienta. Zespół offshore składa się z kompetentnego i doświadczonego personelu, który oszczędza czas, wysiłek i koszty, które mogą zostać zainwestowane w inny sposób. We Frescon dajemy naszym Klientom możliwość skalowania wielkości zespołu w zależności od potrzeb projektu, niezależnie od tego, czy jest on długo- czy krótkoterminowy. Nasi specjaliści mają bogate doświadczenie w różnych sektorach i pomagają płynnie wspierać różne obszary BIM. Ponadto, ich harmonogramy mogą być odpowiednio dopasowane do lokalizacji i strefy czasowej firmy, w której realizowane są zadania.
Offshoring we Frescon
Dzięki rozbudowanemu zespołowi specjalistów BIM specjalizujących się w różnych dziedzinach, od architektury, konstrukcji, instalacji mechanicznych, elektrycznych, hydraulicznych, aż po sektor procesowy, oferujemy naszym Klientom usługi offshoringowe. Dzięki wieloletniej współpracy opartej na tym modelu z licznymi firmami partnerskimi, mamy pewność, że nasi pracownicy podchodzą do swoich zadań w sposób rzetelny, i co najważniejsze kompetentny. Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej o naszych usługach offshoringowych, zapraszamy do odwiedzenia naszej strony lub do bezpośredniego kontaktu.
Kommentare